CONCURENȚI ACTUALI ȘI POTENȚIALI

Produsele analizate, în cadrul pieţei locale, au ca principali concurenţi alte produse locale sau produse vândute de companii mari. Un criteriu concurențial important este prețul produselor.

Conservele de legume din oferta magazinelor care comercializează produse de profil în județul Arad și în special în zona vizată pot fi mai ieftine decât produsele tradiţionale și constituie concurentul principal în această gamă.

De asemenea, aceleași criterii pot fi identificate și la gama de produse care au atestat de produs tradițional. În funcție de capacitatea de producție, pot fi oferite spre vânzare produse cu preț mai mic, care pot folosi materii prime mai ieftine și care, astfel, influențează prețul dar și gustul și calitatea produsului.

Mai trebuie menționate și marile companii producătoare de conserve de legume care pot atrage clienții prin campanii elaborate de marketing și un preț mai mic.

O parte dintre concurenţi nu au magazine de desfacere proprii și îşi comercializează produsele prin intermediul supermarketurilor sau al magazinelor.

Principalul criteriu pentru care clienții actuali sau potențiali (așa cum au fost identificați la pct. 1.1.) ar alege produsul concurenților ar fi prețul mai scăzut al acestora.