CLIENȚI ACTUALI ȘI POTENȚIALI

Clienții actuali și/sau potențiali.

În această secțiune descrieți cine sunt clienții dvs. actuali și care sunt nevoile acestora. Descrieți toți potențialii clienți și încercați să îi încadrați pe tipuri de clienți și tipuri de nevoi ale acestora. Descrieți de asemenea care sunt potentialii clienți ai dvs. care ar putea beneficia de produsele dvs.

La momentul actual clienții produselor se împart în 2 categorii: localnici și turişti.

Localnicii

Profilul consumatorului local (care cumpără produsul pentru consumul propriu), conform cu valorile obţinute în cadrul studiului de piaţă, este:

– Vârsta: sub 45 de ani (35%) și peste 45 de ani (65%)

– Sexul: bărbaţi – 43% / femei – 57% (acest parametru nu a fost considerat relevant deoarece se observă că proporția dintre cele 2 procente este aproape egală)

– Angajat (75%) sau elev/student (25%)

– Venituri lunare peste 1000 lei (64%)

– Preocupat de achiziția de produse de calitate cu atestat de produs tradițional (52%)

– Caută produse locale (19%)

– Citeşte eticheta produselor (32%)

– Ponderea în cadrul cumpărăturilor a produselor analizate: 21%

Sursele de informare asupra produselor:

– Reclame: 19%

– Afișe: 7%

– Pliante: 5%

– Prieteni: 22%

– Internet: 2%

– Promoții magazine: 24%

– Recomandări, zvon: 21%

Clienții locali achiziționează produsele incluse în analiză cu o frecvență ridicată, datorită faptului că sunt produse ce se consumă în alimentația tradițională. La alegerea produselor cumpărate aceștia iau în considerare modul în care sunt obținute și dacă respectă rețete vechi, tradiționale sau consacrate, calitatea materiei prime folosite, precum și gustul produsului finit. Un alt criteriu important, însă cu rol secundar în achiziție, este și prețul produselor.

Turiştii

Zona vizată se situează într-o zonă a României cu potențial turistic aici regăsindu-se importante monumente istorice și religioase ce constituie puncte arhitecturale de reper. Astfel de locații sunt din ce în ce mai căutate, atât de turiști români, cât și străini. Datorită poziționării geografice partenerii proiectului beneficiază de toate avantajele pe care o zonă bine dezvoltată turistic le aduce.

Astfel, profilul turistului (care consumă produsele prin unităţile turistice la care este cazat), conform valorilor obţinute în cadrul studiului de piaţă, are următoarele caracteristici:

– Vârsta: sub 45 de ani (36%) și peste 45 de ani (64%)

– Venituri lunare peste 2500 de lei (41%)

– Petrec concediul, în mod obișnuit, în țară (71%)

– Călătoreşte cu familia sau în grup (64%)

– Călătoreşte pentru odihnă sau tratament (35%)

– Medie cazare 3 nopţi (76%)

– Angajat sau pensionar (68%)

– Interesat să participe la evenimente locale (87%)

– Interesat de produsele locale (82%)

– Caută informaţii despre produs (etichetă, pliante) (76%)

– Ponderea, în cadrul cumpărăturilor, a produselor analizate: 21%

Criterii luate în considerare la alegerea destinaţiei:

– Poziția geografică (57%)

– Costuri (25%)

– Diversitatea serviciilor (14%)

– Tip de divertisment/activități (4%)

În privinţa surselor de informare asupra unităţii turistice:

– Reclame (14%)

– Afișe (4%)

– Pliante (6%)

– Prieteni (13%)

– Internet (52%)

– Promoții (11%)

Produsele locale și tradiționale sunt cele mai căutate de turiști, care vor să aibă o experiență completă și vor să cunoască îndeaproape specificul zonei pe care o vizitează. Astfel, consumul de produse locale devine parte a experienței turistice și deține un rol important în influențarea pozitivă a turiștilor. Adesea, turiștii cer recomandări localnicilor și achiziționează produse pe baza acestora. Produsele se achiziționează din incinta magazinelor proprii și cele partenere.

La o analiză mai atentă a categoriei de clienți care include localnicii se observă un segment care este:

– Preocupat de achiziția de produse de calitate cu atestat de produs tradițional (52%)

– Caută produse locale (19%)

Luând aceste lucruri în considerare, se poate afirma că produsele locale sau cele cu atestat de produs tradițional nu sunt neapărat preferate în consumul zilnic al localnicilor și aproximativ jumătate din consumatori nu se axează după aceste criterii la alegerea produselor achiziționate pentru consum propriu.

Prin acest proiect se urmărește și creșterea procentelor în cazul localnicilor preocupați de produse tradiționale și locale care provin din zona vizată.