ANALIZA DE PIAȚĂ

Analiza de piaţă a avut ca scop obținerea informațiilor pe baza cărora să fie elaborată strategia de marketing pentru promovarea conceptului de “produs local” în cadrul unui lanț scurt de desfacere pe piața locală a următoarelor produse: suc de roșii, bulion de roșii, roșii pasate, zacuscă de vinete. Ansamblul activităților care vizează promovarea va fi reunit sub conceptul intitulat “Din Grădinile Dorobanțului”.

Pentru aceasta, studiul a urmărit:

  • evidențierea profilului consumatorului direct actual și al comportamentului de consum al acestuia;
  • identificarea raportului cerere/ofertă în cadrul pieței locale, pentru produsele tradiționale;
  • identificarea canalelor de comercializare disponibile;
  • identificarea canalelor de informare/promovare a produselor în cadrul pieței locale, și al oportunităților oferite de acestea.

A fost efectuată de asemenea o scurtă analiză comparată a produselor şi producătorilor de pe piața locală, ce a fost integrată în cadrul analizei SWOT.

Studiul a avut în vedere 3 grupuri țintă:

  • persoane fizice, localnici, care cumpără produsele pentru consumul propriu;
  • persoane fizice, turiști, care consumă produsele prin unitățile turistice (pensiuni, hoteluri) la care sunt cazate;
  • persoane juridice (magazine, magazine, pensiuni) care cumpără produsele pentru a le revinde.

Mijloacele prin care au fost culese datele au fost:

Interviu/sondaj de opinie (132 persoane şi partenerii în proiect): 57%

Observație directă: 21%

Articole și emisiuni media (publicații, TV, radio, internet): 17%

Documente oficiale (comunicate, rapoarte, planuri de dezvoltare locală): 5%

Context geo-socio-economic

Poziționare geografică

Produsele care vor fi promovate prin intermediul proiectului sunt obținute în cadrul locației de către reprezentanții societății GULYAS IUDITH I.I. cu sediul social în comuna Dorobanți.